woensdag 20 mei 2015

Diep in zee, diep in de zee

Naast Bambi was De Kleine Zeemeermin mijn favoriete Disney film toen ik klein was. 

Ik leefde helemaal mee met Ariël, één van de zeven dochters van de zeekoning Triton. Ze zoekt de hele zee af, met haar vissen-vriendje Botje, naar mensenspullen. Als het schip van prins Erik in een storm beland red ze zijn leven en is ze verliefd. 

De Zeeheks Ursula zorgt ervoor dat ze veranderd in een mens en krijgt ze drie dagen om haar prins verliefd te laten worden op haar. Ze moet het alleen zonder stem doen. Ze doet het echter beter dan Ursula had gedacht en de zeealen Gruwel en Griezel duwen net op tijd het bootje van Erik en Ariël om. 

Uiteindelijk verandert Ursula zichzelf in een mens om getoverd om ervoor te zorgen dat ze elkaar niet kussen. Als de drie dagen om zijn moet Ariël haar contact nakomen, maar neemt haar vader Triton haar plek je en veranderd hij in een poliep. Uiteindelijk lukt het prins Erik om de zee koningin Ursula te doden. 

Als alle vriendjes afscheid nemen van het net getrouwde stel moet ik altijd even een traantje weg vegen.


Ik vond het echt super gaaf om haar te maken en was trots op haar gezichtsuitdrukkingen. 
Je zou er gewoon bang van worden. 

Gelukkig heb ik twee zoontjes die net zo gek zijn op Dinsney als hun mama. Dan kan ik nog eens zonder gene kijken ;)

Creatieve groetjes,
Eefje 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten